Blogia
o saputaz

Cal una nazión ta cuadrangular

Leigo en A Nosa Terra que Catalunya, Euskal Herria y Galiza son organizando un campionato de basket de selezions absolutas (masculina y femenina). Se trata d'una d'as consecuenzias d'a Declarazión de San Mamés, que siñón representas publicos d'ixes tres países o pasau mes d'abiento.

Como que pareix que un triangular ye más embolicau d'organizar (caldría un sistema de "liguilla") que no pas un cuadrangular (que se chugaría con semifinals y finals), diz que son mirando de trobar una altra nazión ta que i chugue.

Dende aquí quereba proposar que contasen con a selezión aragonesa, que leba chugando partius con os suyos combinaus absolutos (masculino y femenino) dende l'año 2003. En a suya chicota istoria, as selezions aragonesas de basket han chugau partius contra equipos representatibos d'Estaus como Uruguai, Cuba, Chapón, Lituania y de bella comunidat autonoma española.

Aragón, que seguntes os textos legals ye una "nacionalidad histórica", u sía, igual como as comunidaz autonomas catalana, basca y gallega, cuenta amás con una istoria, cultura, luengas y mesmo un dreito propio. Aragón ye pues, una nazión, como cualsiquier altra, si bien no disposa d'o suyo propio Estau.

Si garra nazionalista catalán, basco u mesmo gallego no tienen mica problema en reconoixer que Oczitania ye una nazión, no puedo alcanzar a entender as razons que les fan ixuplidar-se d'Aragón.

Tamién ye berdat que os "nazionalistas" aragoneses no han gosau de fer guaires cosas como ta que os nazionalistas catalans, bascos y gallegos les biesen como "iguals". De feito, muitas begadas estoi que per o miedo "a o que dirán", s'han mirau de deseparar-sen d'els. M'ese feito goi de bier a bel representán d'o gobierno aragonés siñando a "Declaración de San Mamés" pero muito me temo que denguno d'os partius con representazión en as Cortes de Aragón tendría as ideyas tan esclateras como ta fer-lo. De feito, garra partiu que se presentó a las eslezions de 2007 demandaba a ofizialidat d'as selezions nazionals aragonesas. Tampoco no se podió bier a garra parlamentario aragonés (u sía, denguno, u sía zero) con a camiseta d'a selezión aragonesa cuan o tema se trató en o Congreso español, a pasada lechislatura.

U sía, que en primerías abríanos de fer a fayena en casa nuestra, ye zierto. Pero bueno, diz que a Copa de Europa estió empentada en primerías per Gabriel Hanot, editor d'o diario esportibo franzés L'Equipe, puestar que as iniziatibas de particulars, como güe d'O Saputaz, puedan plegar bel día ta bel cabo.

Ta qui se piense que o tema d'as selezions nazionals ye una fatera, que tamién en i hai beluno que asinas crei, que mire de pensar una miquina en o puyal de sentimientos que muebe güe l'esporte en o mundo. A emotibidat, como se deziba en os 70, tamién ye un elemento reboluzionario.

Una mosta: http://es.youtube.com/watch?v=ZepVRYzhJWs&feature=related

0 comentarios